Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)85 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)17 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 2 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 1 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 1 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
 
odhad NDS
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
rok
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
 
85 úsekov
1 117,7 km
2 - 8
126 732 m
19 795 mil. €
18 218 mil. €
1 065 - 93 344
3,1
3,2
1
71. - 78.
po 2040
R7
71,3 km
2
8 433 m
553 mil. €
485 mil. €
2040
1 065 - 4 239
5
5
9,0
2
71. - 78.
po 2040
R3
58,5 km
2
12 326 m
611 mil. €
541 mil. €
2030
3 247 - 11 434
4
4
9,0
3
57. - 58.
6/2031
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
943 mil. €
4 151 - 11 477
3
Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí.
5
8,0
4
69. - 70.
8/2034
R2
49,0 km
2
2 587 m
662 mil. €
579 mil. €
2030
5 762 - 14 648
4
Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil.
4
9,0
5
71. - 78.
po 2040
R1
42,1 km
4
631 mil. €
546 mil. €
5 713 - 13 545
5
Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná.
5
10,0
6
71. - 78.
po 2040
R7
32,8 km
2
5 737 m
367 mil. €
302 mil. €
2040
2 228 - 6 331
5
5
9,0
7
71. - 78.
po 2040
R7
29,2 km
2
3 158 m
230 mil. €
182 mil. €
2040
2 156 - 6 890
5
5
7,0
8
14. - 15.
10/2024
R7
23,5 km
2
2 006 m
227 mil. €
210 mil. €
2030
4
4
5,0
9
7/2016
D4
22,6 km
4 - 6
470 mil. €
32 336 - 93 344
.
.
.
1
2
10
26.
4/2026
R2
20,7 km
2
2 594 m
211 mil. €
192 mil. €
2030
6 969 - 10 726
4
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná.
4
5,0
11
39. - 40.
3/2028
D1
19,9 km
6
321 mil. €
270 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
3
Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec.
2
5,0
12
64. - 68.
8/2033
D1
18,2 km
4
412 m
192 mil. €
174 mil. €
2030
6 207 - 8 525
2
Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov.
2
9,0
13
32. - 33.
12/2026
R2
18,0 km
2
554 m
224 mil. €
189 mil. €
2030
10 140 - 11 010
3
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty.
5
5,0
14
44. - 45.
2/2029
R2
18,0 km
2
1 739 m
176 mil. €
151 mil. €
2030
5 189 - 6 389
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy.
5
7,0
15
59.
7/2031
R2
17,5 km
4
2 230 m
287 mil. €
256 mil. €
2030
12 819 - 29 988
2
Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1.
2
7,0
16
20. - 23.
10/2025
R2
16,0 km
4
1 433 m
277 mil. €
234 mil. €
2030
9 654 - 12 079
2
Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec.
2
5,0
17
64. - 68.
8/2033
D1
15,8 km
4
180 m
139 mil. €
127 mil. €
2030
4 033 - 8 369
4
Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená
3
9,0
18
64. - 68.
8/2033
D1
15,5 km
4
343 m
136 mil. €
125 mil. €
2030
1 698 - 6 812
4
Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením
3
9,0
19
12/2013
D1
14,9 km
4
3 988 m
341 mil. €
288 mil. €
2030
12 491 - 24 900
1
1
20
37. - 38.
2/2028
R1
14,9 km
4
4 086 m
785 mil. €
748 mil. €
2030
8 140 - 13 204
3
Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok.
3
7,0
21
1.
10/2021
R4
14,3 km
4
1 036 m
202 mil. €
138 mil. €
2025
10 088 - 50 895
2
1
0,0
22
14. - 15.
10/2024
R7
14,3 km
2
2 006 m
172 mil. €
163 mil. €
2030
4
4
5,0
23
16. - 17.
12/2024
R2
14,1 km
2
1 035 m
272 mil. €
243 mil. €
2030
5 792 - 7 064
3
Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém.
2
3,0
24
69. - 70.
8/2034
R3
14,0 km
2
2 641 m
305 mil. €
277 mil. €
2030
3
3
10,0
25
57. - 58.
6/2031
R3
14,0 km
4
1 024 m
191 mil. €
160 mil. €
2030
14 233 - 18 874
3
3
8,0
26
47.
7/2029
R2
14,0 km
2
768 m
117 mil. €
101 mil. €
2030
5 809 - 8 826
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať.
4
6,0
27
7.
2/2024
D1
13,5 km
4
1 330 m
1 235 mil. €
1 158 mil. €
2030
13 676 - 21 949
1
Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem.
1
3,0
28
6/2014
D1
13,5 km
4
2 365 m
555 mil. €
535 mil. €
2030
22 691 - 32 334
1
2
29
8/2019
R2
13,5 km
4
1 631 m
142 mil. €
133 mil. €
2031
9 007 - 9 998
2
2
0,0
30
64. - 68.
8/2033
D1
12,6 km
4
165 m
418 mil. €
394 mil. €
2030
9 503 - 9 802
3
Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž
3
9,0
31
32. - 33.
12/2026
D4
12,4 km
4
772 mil. €
738 mil. €
2035
3
Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity.
4
8,0
32
64. - 68.
8/2033
D1
12,1 km
4
383 m
162 mil. €
148 mil. €
2030
10 444 - 14 783
3
Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje
3
9,0
33
41.
9/2028
R2
11,5 km
2
2 549 m
235 mil. €
204 mil. €
2030
7 793
2
Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD).
4
6,0
34
55. - 56.
5/2031
R1
11,5 km
4
907 m
406 mil. €
384 mil. €
2030
7 784
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
4
9,0
35
53. - 54.
7/2030
R6
11,3 km
2
3 310 m
222 mil. €
199 mil. €
2030
2 561 - 5 054
4
3
8,0
36
53. - 54.
7/2030
R6
11,2 km
2
2 970 m
182 mil. €
161 mil. €
2030
7 234
4
3
8,0
37
27.
5/2026
D3
11,2 km
4
2 773 m
410 mil. €
370 mil. €
2030
13 886 - 21 743
1
Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa.
1
4,0
38
60. - 61.
8/2031
R3
10,9 km
2
1 040 m
129 mil. €
115 mil. €
2030
5 586 - 10 745
3
2
9,0
39
25.
1/2026
D3
10,8 km
4
1 256 m
309 mil. €
278 mil. €
2030
14 176 - 14 186
2
Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou.
4
6,0
40
34. - 36.
6/2027
D1
10,6 km
8
28 m
234 mil. €
192 mil. €
2030
62 652
.
.
.
2
1
5,0
41
28. - 29.
8/2026
R2
10,6 km
2
1 041 m
125 mil. €
114 mil. €
2030
6 412 - 8 112
4
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu.
4
5,0
42
71. - 78.
po 2040
R3
10,3 km
2
95 m
92 mil. €
71 mil. €
2030
5 098 - 5 557
4
2
7,0
43
4.
9/2022
R4
10,2 km
4
1 432 m
299 mil. €
263 mil. €
2030
22 341 - 30 731
1
3
1,0
44
48. - 49.
9/2029
R2
9,8 km
2
1 074 m
93 mil. €
80 mil. €
2030
6 452 - 10 032
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy.
5
7,0
45
39. - 40.
3/2028
R2
9,6 km
2
1 157 m
112 mil. €
86 mil. €
2030
8 634 - 11 116
2
Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica.
4
7,0
46
55. - 56.
5/2031
R1
9,5 km
4
1 752 m
339 mil. €
317 mil. €
2030
9 704 - 13 715
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
4
9,0
47
8. - 9.
3/2024
R7
9,4 km
4
362 m
191 mil. €
153 mil. €
2030
6 428 - 9 084
4
5
5,0
48
3/2020