✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
<3,5 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||||||
85 úsekov |
1 117,7 km |
2 - 8 |
25 657 m |
19 795 mil. € |
57,9 mil. € |
1 065 - 93 344 | 3,1 |
3,2 |
||||||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | D1 sever | 400 m | 341 mil. € | 20,7 mil. € | 12 491 - 24 900 | 9 606 - 20 276 | 926 - 1 852 | 1 | 1 | |||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | D1 sever | 240 m | 555 mil. € | 37,3 mil. € | 22 691 - 32 334 | 17 773 - 28 598 | 1 254 - 2 069 | 1 | 2 | |||||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | D4 juh-východ | 1 | 2 | |||||||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | D4 juh-východ | 32 336 - 93 344 | . . . | 17 299 - 80 582 | 1 679 - 8 658 | 1 | 2 | |||||||||
5 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | R4 stred | 337 m | 179 mil. € | 0,0 mil. € | 15 837 - 18 098 | 13 956 - 15 885 | 917 - 967 | 1 | 3 | |||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | R2 stred | 142 mil. € | 0,0 mil. € | 9 007 - 9 998 | 6 702 - 7 582 | 831 - 943 | 2 | 2 | ||||||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | R2 stred | 212 m | 267 mil. € | 0,0 mil. € | 8 780 - 11 203 | 6 367 - 8 795 | 751 - 846 | 3 | 4 | |||||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | R3 sever (Orava) | 135 m | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 8 388 - 9 538 | 639 - 801 | 2 | 2 | ||||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | R2 východ, R4 juh | 365 m | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 8 106 - 43 990 | 603 - 2 996 | 2 | 1 | |||||||
10 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | D1 západ | 862 m | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 52 267 | 4 281 | 1 | 1 | ||||||
11 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | R4 stred | 206 m | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 18 441 - 26 706 | 1 496 - 1 758 | 1 | 3 | |||||||
12 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | R1 BB - RK | 1 018 m | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 10 837 - 15 165 | 775 - 1 059 | 2 | 3 | |||||||
13 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | R2 východ | 1 169 m | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 10 257 - 43 990 | 603 - 2 996 | 3 | 3 | |||||||
14 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | D1 sever | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 10 919 - 17 082 | 869 - 1 422 | 1 | 1 | ||||||||
15 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | R2 stred | 68 m | 105 mil. € | 5 304 | 3 888 | 462 | 2 | 2 | |||||||
16 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | R7 západ | 15 m | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 790 - 7 326 | 500 - 623 | 4 | 5 | |||||||
17 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | D1 sever | 57 mil. € | 10 312 | 9 024 | 531 | 3 | 5 | ||||||||
18 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | R1 BB - RK | 131 m | 155 mil. € | 16 268 | 13 507 | 893 | 4 | 3 | |||||||
19 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | R3 juh | 428 m | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 5 138 - 7 932 | 393 - 539 | 2 | 2 | |||||||
20 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | R2 stred | 57 m | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 3 752 - 4 784 | 489 - 523 | 2 | 2 | |||||||
21 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | R7 západ | 227 mil. € | 4 | 4 | |||||||||||
22 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | R7 západ | 172 mil. € | 4 | 4 | |||||||||||
23 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | R7 západ | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 789 - 7 807 | 451 - 513 | 4 | 5 | ||||||||
24 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | R2 východ | 60 m | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 4 549 - 5 778 | 461 - 521 | 3 | 2 | |||||||
25 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | D1 sever | 126 m | 12 mil. € | 2 | 1 | ||||||||||
26 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | R4 sever | 34 m | 94 mil. € | 4 001 | 2 304 | 207 | 3 | 3 | |||||||
27 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | R3 sever (Orava) | 0 m | 77 mil. € | 2 | 2 | ||||||||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | R3 sever (Orava) | 192 m | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 4 271 - 7 857 | 497 - 699 | 2 | 3 | |||||||
29 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | R2 západ | 496 m | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 7 385 - 9 316 | 692 - 940 | 2 | 2 | |||||||
30 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | R2 západ | 61 m | 59 mil. € | 12 862 | 10 033 | 894 | 3 | 4 | |||||||
31 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | R2 západ | 178 m | 143 mil. € | 12 157 | 9 342 | 1 004 | 3 | 4 | |||||||
32 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | D3 Kysuce | 804 m | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 10 038 - 10 657 | 875 - 929 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||||
33 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | R2 stred | 886 m | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 5 149 - 8 286 | 557 - 946 | 4 | 4 | |||||||
34 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | D3 Kysuce | 1 124 m | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 9 492 - 16 617 | 738 - 1 705 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | ||||||
35 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | R4 stred | 578 m | 105 mil. € | 14 625 | 12 086 | 888 | 2 | 2 | |||||||
36 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | R2 stred | 253 m | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 898 - 6 394 | 516 - 606 | 4 | 4 | |||||||
37 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | R1 BB - RK | 1 757 m | 100 mil. € | 11 611 | 9 922 | 623 | 4 | 3 | |||||||
38 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | D3 Kysuce | 179 mil. € | 15 053 | 10 223 | 1 018 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||||
39 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | D4 sever | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | ||||||||||
40 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | R2 východ | 1 015 m | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 8 325 - 9 049 | 570 - 674 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | ||||||
41 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | D1 západ | 331 m | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 52 267 | 4 281 | 2 | 1 | ||||||
42 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | R4 sever | 101 m | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 5 518 - 7 917 | 383 - 425 | 2 | 3 | |||||||
43 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | R4 sever | 227 m | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 1 908 - 2 240 | 201 - 240 | 2 | 2 | |||||||
44 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | R1 BB - RK | 446 m | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 6 735 - 10 692 | 575 - 1 052 | 3 | 3 | |||||||
45 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | R2 východ | 73 mil. € | 5 587 | 4 388 | 488 | 5 | 4 | ||||||||
46 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | D1 západ | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 36 147 - 46 904 | 2 765 - 3 271 | 3 | 2 | |||||||
47 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | R2 západ | 449 m | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 6 810 - 9 018 | 635 - 690 | 2 | 4 | |||||||
48 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | R2 západ | 214 m | 235 mil. € | 7 793 | 5 879 | 655 | 2 | 4 | |||||||
49 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | R4 sever | 164 m | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 1 041 - 1 549 | 177 - 189 | 4 | 3 | |||||||
50 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | R3 juh | 157 m | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 8 049 - 8 636 | 332 - 531 | 3 | 2 | |||||||
51 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | R2 východ | 226 m | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 4 018 - 5 243 | 359 - 396 | 5 | 5 | |||||||
52 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | D4 sever | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | ||||||||||
53 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | D1 sever | 321 mil. € | 10 359 | 7 618 | 974 | 3 | 3 | ||||||||
54 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | R2 východ | 123 m | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 4 474 - 7 101 | 454 - 531 | 5 | 4 | |||||||
55 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | R2 východ | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 199 - 8 404 | 473 - 644 | 5 | 5 | ||||||||
56 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | R3 stred (Turiec) | 110 m | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 3 831 - 6 436 | 423 - 703 | 4 | 3 | |||||||
57 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | R4 sever | 86 m | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 928 - 6 192 | 384 - 424 | 4 | 3 | |||||||
58 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | R4 sever | 137 m | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 2 053 - 2 240 | 240 - 264 | 3 | 3 | |||||||
59 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | R4 sever | 199 m | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 2 085 - 4 153 | 205 - 412 | 4 | 3 | |||||||
60 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | R6 Púchov - ČR | 440 m | 182 mil. € | 7 234 | 6 176 | 426 | 4 | 3 | |||||||
61 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | R6 Púchov - ČR | 265 m | 222 mil. € | 2 561 - 5 054 | 1 988 - 4 251 | 146 - 252 | 4 | 3 | |||||||
62 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | R1 BB - RK | 428 m | 406 mil. € | 7 784 | 6 307 | 537 | 4 | 4 | |||||||
63 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | R1 BB - RK | 366 m | 339 mil. € | 9 704 - 13 715 | 8 096 - 11 348 | 633 - 797 | 4 | 4 | |||||||
64 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | R8 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 190 - 9 726 | 333 - 812 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | |||||||
65 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | R3 stred (Turiec) | 433 m | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 11 208 - 15 489 | 911 - 1 315 | 3 | 3 | |||||||
66 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | R2 stred | 228 m | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 9 978 - 25 282 | 940 - 1 697 | 2 | 2 | |||||||
67 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | R3 sever (Orava) | 45 m | 94 mil. € | 7 211 | 5 691 | 601 | 4 | 2 | |||||||
68 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | R3 sever (Orava) | 164 m | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 4 234 - 8 517 | 561 - 714 | 3 | 2 | |||||||
69 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | D2 Záhorie | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 23 181 | 2 277 | 5 | 5 | |||||||
70 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | D2 Záhorie | 107 mil. € | 31 554 | 5 | 5 | ||||||||||
71 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | D1 východ | 53 m | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 7 955 - 8 161 | 678 - 730 | 3 | 3 | |||||||
72 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | D1 východ | 408 m | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 4 801 - 7 020 | 404 - 665 | 2 | 2 | |||||||
73 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | D1 východ | 213 m | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 3 355 - 7 399 | 217 - 330 | 4 | 3 | |||||||
74 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | D1 východ | 154 m | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 8 909 - 13 062 | 659 - 820 | 3 | 3 | |||||||
75 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | D1 východ | 303 m | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 1 386 - 5 932 | 70 - 361 | 4 | 3 | |||||||
76 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | R3 stred (Turiec) | 60 m | 305 mil. € | 3 | 3 | ||||||||||
77 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | R2 západ | 295 m | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 494 - 12 657 | 525 - 852 | 4 | 4 | |||||||
78 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | R1 západ | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 4 600 - 11 235 | 469 - 796 | 5 | 5 | ||||||||
79 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | R7 stred | 336 m | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 1 549 - 5 820 | 244 - 497 | 5 | 5 | |||||||
80 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | R3 stred (Turiec) | 300 m | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 3 522 - 3 872 | 421 - 428 | 4 | 2 | |||||||
81 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | D3 Kysuce | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 1 119 | 476 - 755 | 5 | 5 | ||||||||
82 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | D3 Kysuce | 128 m | 54 mil. € | 7 972 | 4 717 | 499 | 3 | 4 | |||||||
83 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | R7 stred | 1 114 m | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 1 900 - 5 650 | 178 - 352 | 5 | 5 | |||||||
84 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | R3 juh | 2 619 m | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 2 252 - 9 218 | 214 - 760 | 4 | 4 | |||||||
85 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | R7 stred | 1 130 m | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 800 - 3 740 | 71 - 279 | 5 | 5 | |||||||
85 úsekov |
1 117,7 km |
2 - 8 |
25 657 m |
19 795 mil. € |
57,9 mil. € |
1 065 - 93 344 | 3,1 |
3,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku