✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledných cca 2,5 roka |
|||||||||
90 úsekov |
1 151,6 km |
2 - 8 |
20 313 mil. € |
1 065 - 93 344 | 3,0 |
3,1 |
7/2021 - po 2040 | ||||||||
1 | 12/2013 | ![]() | D1 | 14,9 km | 4 | 336 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | 2023 (+1,0) | |||||
2 | 1/2014 | ![]() | D1 | 11,3 km | 4 | 488 mil. € | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | 2021 (+2,1) | |||||
3 | 6/2014 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | 726 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | 2024 (+4,0) | |||||
4 | 7/2016 | ![]() | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | 2021 (0,0) | |||||||
5 | 7/2016 | ![]() | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | 2021 (0,0) | |||||
6 | 7/2016 | ![]() | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 2021 (0,0) | |||||
7 | 12/2016 | ![]() | D3 | 5,7 km | 4 | 266 mil. € | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | 2021 (+0,5) | |||||
8 | 6/2017 | ![]() | D1 | 7,9 km | 4 | 427 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 7/2021 (0,0) | |||||
9 | 10/2017 | ![]() | D1 | 2,6 km | 4 | 45 mil. € | 14 624 | 1 | 1 | 2021 (+2,2) | |||||
10 | 2/2019 | ![]() | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 2021 (+1,1) | |||||
11 | 5/2019 | ![]() | R4 | 4,3 km | 4 | 176 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 2023 (+2,0) | |||||
12 | 6/2019 | ![]() | R2 | 9,1 km | 4 | 242 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 2024 (+2,8) | |||||
13 | 1. | 5/2020 | ![]() | R3 | 4,4 km | 2 | 83 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 8/2022 (+2,2) | ||||
14 | 2. | 9/2020 | ![]() | R4 | 14,3 km | 4 | 181 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 9/2023 (+1,5) | ||||
15 | 3. - 4. | 2/2021 | ![]() | R2 | 14,1 km | 2 | 268 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | 2/2026 (+1,5) | ||||
16 | 3. - 4. | 2/2021 | ![]() | R4 | 10,2 km | 4 | 294 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 10/2024 (+2,6) | ||||
17 | 5. | 8/2021 | ![]() | R2 | 6,8 km | 4 | 179 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 8/2024 (+2,4) | ||||
18 | 6. | 9/2021 | ![]() | R7 | 9,4 km | 4 | 97 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 3/2026 (+1,0) | ||||
19 | 7. | 11/2021 | ![]() | R1 | 8,1 km | 4 | 167 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 11/2025 (+3,3) | ||||
20 | 8. | 12/2021 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | Posun dokončenia o rok má dva hlavné dôvody. Jedným bolo zdĺhavé riešenie odvolaní voči záverečnému stanovisku EIA rezortom životného prostredia. Druhým to, že diaľničiari neobstarali projektanta počas 3/4 roka čakania na právoplatnosť EIA. Namiesto toho hľadala NDS možnosti, ako sa súťaži vyhnúť podpísaním dodatku k zmluve z roku 2013 ešte na úžinový variant. Keďže išlo o mimoriadne sporný postup, dodatok bol nakoniec podpísaný až v júni 2018, teda 4 mesiace po právoplatnosti záverečného stanoviska EIA. V prípade vyhlásenia riadnej súťaže hneď v júni 2017 mohla mať NDS zazmluvneného projektanta skôr a na základe riadnej súťaže, nie sporného dodatku k starej zmluve na úplne iné riešenie. | 11/2028 (+2,4) | |||
21 | 9. - 11. | 1/2022 | ![]() | D1 | 3,5 km | 8 | 102 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | Dôvodmi rastúceho meškania sú doteraz nevykúpené pozemky, a tiež dlhotrvajúca neschopnosť ministerstva vyriešiť obchádzkové trasy na presmerovanie dopravy z D1 počas jej prerábky (dvíhania nivelety v priestore križovatky s D4). Na pôvodne plánované riešenie je príliš neskoro a doteraz nie je ani dohoda s koncesionárom o podmienkach, za akých by (dočasne) stavebne prispôsobil budúce vetvy križovatky na prevedenie dopravy z D1. | 1/2025 (+3,9) | ||
22 | 9. - 11. | 1/2022 | ![]() | R7 | 23,5 km | 2 | 163 mil. € | 4 | 4 | 7/2026 (+1,3) | |||||
23 | 9. - 11. | 1/2022 | ![]() | R7 | 14,3 km | 2 | 99 mil. € | 4 | 4 | 7/2026 (+1,3) | |||||
24 | 12. - 13. | 3/2022 | ![]() | R7 | 8,4 km | 4 | 159 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | 8/2026 (+0,8) | ||||
25 | 12. - 13. | 3/2022 | ![]() | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | 3/2025 (0,0) | ||||
26 | 14. | 6/2022 | ![]() | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | 3/2024 (+2,2) | |||||
27 | 15. | 8/2022 | ![]() | D3 | 11,2 km | 4 | 411 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Ďalší posun prípravy a možného dokončenia tohto naliehavo potrebného úseku až na rok 2024 či dokonca 2025 je dôsledkom faktu, že vedenie ministerstva dopravy dáva prednosť príprave iných, menej potrebných úsekov ciest. Hoci tento úsek D3 prevezme podobnú dopravnú záťaž ako úseky D1 pri Žiline, projektovú dokumentáciu preň začala NDS obstarávať až v novembri 2018, teda nie v predstihu ani bezodkladne po získaní právoplatného záverečného stanoviska EIA ale až o 6 mesiacov neskôr. | 8/2025 (+1,4) | |||
28 | 16. | 9/2022 | ![]() | R2 | 6,2 km | 2 | 73 mil. € | 5 304 | 2 | 2 | 9/2024 (+3,2) | ||||
29 | 17. - 20. | 12/2022 | ![]() | D3 | 10,8 km | 4 | 312 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Jediný úsek diaľnice D3, kde NDS predpokladané termíny výstavby neposunula na neskôr ale naopak deklaruje skoršiu výstavbu ako pred rokom. Dôvody sú dva: Upustenie od zmeny technického riešenia, ktorá mala zmenšiť technickú náročnosť a vysoké náklady, a najmä vypustenie časových rezerv, ktoré v termínoch pred rokom mala. Teraz prezentuje značne optimistický scenár, navyše s rizikom, že na zbytočne drahé riešenie sa nenájde financovanie. | 12/2025 (–0,1) | |||
30 | 17. - 20. | 12/2022 | ![]() | R3 | 6,5 km | 2 | 92 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 12/2024 (+1,1) | ||||
31 | 17. - 20. | 12/2022 | ![]() | D1 | 3,8 km | 2 | 56 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | Posun termínov v tomto prípade spôsobuje neprimerane drahé a nefinancovateľné riešenie. Hoci už veľa rokov je zjavné, že bude nutné vrátiť sa v príprave a hľadať vhodnejšie riešenie, zodpovední o tom doteraz nerozhodli. | 12/2025 (+2,8) | |||
32 | 17. - 20. | 12/2022 | ![]() | R2 | 8,3 km | 2 | 93 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | 12/2024 (+3,5) | ||||
33 | 21. | 1/2023 | ![]() | R1 | 2,7 km | 4 | 60 mil. € | 16 268 | 4 | 3 | 1/2025 (+2,1) | ||||
34 | 23. - 24. | 4/2023 | ![]() | D3 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | 4/2027 (+2,8) | ||||
35 | 23. - 24. | 4/2023 | ![]() | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | 4/2025 (+2,6) | ||||
36 | 25. | 6/2023 | ![]() | D1 | 10,6 km | 8 | 230 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | Od dodania DSP v roku 2016 príprava úseku od Triblaviny po Senec ďalej nepokročila, NDS doteraz ani nezačala s výkupmi pozemkov. | 6/2026 (+2,9) | ||
37 | 26. | 1/2024 | ![]() | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | 7/2030 (+0,4) | |||||
38 | 27. - 28. | 2/2024 | ![]() | R2 | 6,1 km | 4 | 124 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | 2/2027 (+2,5) | ||||
39 | 27. - 28. | 2/2024 | ![]() | R2 | 2,7 km | 4 | 53 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | 2/2027 (+2,5) | ||||
40 | 29. | 3/2024 | ![]() | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | 3/2026 (+2,7) | ||||
41 | 30. - 32. | 6/2024 | ![]() | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | 6/2027 (–1,2) | |||||
42 | 30. - 32. | 6/2024 | ![]() | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 2 | 2 | 6/2027 (+2,8) | |||||
43 | 30. - 32. | 6/2024 | ![]() | R3 | 8,3 km | 2 | 201 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 6/2027 (+2,8) | ||||
44 | 33. | 7/2024 | ![]() | R2 | 16,0 km | 4 | 274 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | 7/2027 (+2,0) | ||||
45 | 34. | 9/2024 | ![]() | R1 | 4,6 km | 4 | 99 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | 9/2026 (+1,4) | ||||
46 | 35. | 10/2024 | ![]() | R2 | 10,6 km | 2 | 124 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | 10/2026 (+3,3) | ||||
47 | 36. | 1/2025 | ![]() | D1 | 7,3 km | 4 | 322 mil. € | 10 359 | 3 | 3 | Jediný úsek diaľnice D1, kde NDS predpokladané termíny výstavby neposunula na neskôr. Deklaruje dokonca skoršiu výstavbu ako pred rokom. V skutočnosti však len vypustila časové rezervy, ktoré v pôvodných termínoch mala, a teraz prezentuje značne optimistický scenár. Reálne sa projektovanie druhej rúry tunela Branisko doteraz nezačalo. Predpokladané termíny najbližších stupňov prípravy NDS oproti vlaňajšku posunula o rok neskôr. | 7/2029 (+1,6) | |||
48 | 37. | 3/2025 | ![]() | R2 | 18,0 km | 2 | 171 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | 3/2028 (+1,0) | ||||
49 | 38. | 5/2025 | ![]() | R2 | 7,8 km | 2 | 75 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | 5/2028 (+1,3) | ||||
50 | 39. | 8/2025 | ![]() | R4 | 4,0 km | 4 | 102 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | 8/2028 (+2,8) | ||||
51 | 40. - 41. | 9/2025 | ![]() | D1 | 19,9 km | 6 | 330 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | Posun prípravy súvisí s veľkými opakovanými zmenami projektu, ktoré je nutné zapracúvať do dokumentácie. Po vypustení kolektorov ide najnovšie o výrazné rozšírenie odpočívadla Triblavina, ktoré si vyžiada aj nové územné rozhodnutie. | 3/2030 (+3,1) | ||
52 | 40. - 41. | 9/2025 | ![]() | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 7 793 | 2 | 4 | 9/2028 (+2,4) | ||||
53 | 42. | 11/2025 | ![]() | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | 2 | 11/2028 (+4,3) | ||||
54 | 43. - 44. | 12/2025 | ![]() | R4 | 6,5 km | 2 | 105 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | 12/2028 (+2,2) | ||||
55 | 43. - 44. | 12/2025 | ![]() | R4 | 7,0 km | 2 | 114 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 12/2028 (+2,2) | ||||
56 | 45. | 4/2026 | ![]() | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | 4/2029 (+5,0) | ||||
57 | 46. | 8/2026 | ![]() | R3 | 5,0 km | 2 | 66 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | 8/2028 (+3,0) | ||||
58 | 47. - 48. | 1/2027 | ![]() | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | 1/2030 (+2,9) | ||||
59 | 47. - 48. | 1/2027 | ![]() | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | 1/2030 (+2,8) | ||||
60 | 49. - 51. | 2/2027 | ![]() | R2 | 18,0 km | 2 | 175 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | 2/2030 (+2,9) | ||||
61 | 49. - 51. | 2/2027 | ![]() | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | 2/2030 (+2,9) | ||||
62 | 49. - 51. | 2/2027 | ![]() | R4 | 7,5 km | 2 | 123 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 2/2030 (+2,9) | ||||
63 | 52. - 53. | 3/2027 | ![]() | R4 | 7,9 km | 2 | 127 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 3/2030 (+3,1) | ||||
64 | 22. | 3/2027 | ![]() | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | 3/2030 (+4,9) | ||||
65 | 52. - 53. | 3/2027 | ![]() | R4 | 6,0 km | 2 | 100 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | 3/2030 (+3,0) | ||||
66 | 54. | 4/2027 | ![]() | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | 4/2030 (+2,9) | ||||
67 | 55. | 6/2028 | ![]() | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | 6/2031 (+2,8) | ||||
68 | 56. - 57. | 7/2028 | ![]() | R1 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | 7 784 | 4 | 4 | 7/2030 (+7,3) | ||||
69 | 56. - 57. | 7/2028 | ![]() | R1 | 9,5 km | 4 | 340 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | 4 | 7/2030 (+7,3) | ||||
70 | 58. - 62. | 9/2028 | ![]() | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 3 | 3 | 9/2031 (+3,0) | ||||
71 | 58. - 62. | 9/2028 | ![]() | D1 | 18,2 km | 4 | 191 mil. € | 6 207 - 8 525 | 2 | 2 | 9/2031 (+3,0) | ||||
72 | 58. - 62. | 9/2028 | ![]() | D1 | 15,8 km | 4 | 138 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | 3 | 9/2031 (+2,8) | ||||
73 | 58. - 62. | 9/2028 | ![]() | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | 3 | 9/2031 (+2,8) | ||||
74 | 58. - 62. | 9/2028 | ![]() | D1 | 15,5 km | 4 | 135 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | 3 | 9/2031 (+2,8) | ||||
75 | 63. | 5/2029 | ![]() | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | 5/2034 (+0,3) | ||||
76 | 6/2029 | ![]() | R3 | 8,7 km | 2 | 7 211 | 4 | 2 | 6/2032 | ||||||
77 | 6/2029 | ![]() | R3 | 10,9 km | 2 | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | 6/2032 | ||||||
78 | 67. - 68. | 10/2029 | ![]() | R6 | 11,2 km | 2 | 181 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | 10/2032 (+3,6) | ||||
79 | 67. - 68. | 10/2029 | ![]() | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | 10/2032 (+3,6) | ||||
80 | 69. | 7/2030 | ![]() | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | 7/2033 (+3,4) | |||
81 | 70. | 11/2030 | ![]() | D2 | 6,9 km | 6 | 106 mil. € | 5 | 5 | 11/2033 (+4,0) | |||||
82 | 71. - 72. | 7/2032 | ![]() | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | 7/2035 (+3,8) | |||||
83 | 71. - 72. | 7/2032 | ![]() | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | 4 | 7/2035 (+3,8) | ||||
84 | 73. - 79. | po 2040 | ![]() | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | po 2040 | ||||
85 | 73. - 79. | po 2040 | ![]() | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||
86 | 73. - 79. | po 2040 | ![]() | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | po 2040 (0,0) | ||||
87 | 73. - 79. | po 2040 | ![]() | D3 | 3,1 km | 4 | 85 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||
88 | 73. - 79. | po 2040 | ![]() | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||
89 | 73. - 79. | po 2040 | ![]() | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | po 2040 (+13,9) | ||||
90 | 73. - 79. | po 2040 | ![]() | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||
90 úsekov |
1 151,6 km |
2 - 8 |
20 313 mil. € |
1 065 - 93 344 | 3,0 |
3,1 |
7/2021 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku