✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||||
85 úsekov |
1 117,7 km |
2 - 8 |
63 383 m |
19 795 mil. € |
3,1 |
3,2 |
8/2017 - po 2040 |
3. - 98. | ||||||||
1 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 8 688 m | 1 235 mil. € | 1 | 1 | 6/2023 | 7. | |||||
2 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 0 m | 1 020 mil. € | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | 10/2030 | 57. | ||||
3 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 4 780 m | 785 mil. € | 3 | 3 | 6/2027 | 11. | |||||
4 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 10 990 m | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 5/2026 | |||||
5 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 1 150 m | 662 mil. € | 4 | 4 | 12/2033 | ||||||
6 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 0 m | 631 mil. € | 5 | 5 | |||||||
7 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 0 m | 611 mil. € | 4 | 4 | po 2040 | 11. | |||||
8 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 7 445 m | 555 mil. € | 1 | 2 | ||||||||
9 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 0 m | 553 mil. € | 5 | 5 | po 2040 | 70. | |||||
10 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 4 008 m | 418 mil. € | 3 | 3 | 8/2032 | 15. | |||||
11 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 0 m | 410 mil. € | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | 7/2025 | 3. | ||||
12 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 1 880 m | 406 mil. € | 4 | 4 | 9/2030 | 11. | |||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 0 m | 367 mil. € | 5 | 5 | po 2040 | 42. | |||||
14 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 3 600 m | 341 mil. € | 1 | 1 | ||||||||
15 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 1 400 m | 339 mil. € | 4 | 4 | 9/2030 | 11. | |||||
16 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 4 932 m | 321 mil. € | 3 | 3 | 7/2028 | ||||||
17 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 0 m | 321 mil. € | 3 | 2 | 7/2027 | 10. | |||||
18 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 0 m | 309 mil. € | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 5/2025 | 8. | ||||
19 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 3 450 m | 305 mil. € | 3 | 3 | 12/2033 | 11. | |||||
20 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 917 m | 299 mil. € | 1 | 3 | 10/2021 | ||||||
21 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 0 m | 287 mil. € | 2 | 2 | 11/2030 | ||||||
22 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 510 m | 277 mil. € | 2 | 2 | 2/2025 | 48. | |||||
23 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 4 282 m | 272 mil. € | 3 | 2 | 12/2023 | 56. | |||||
24 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 0 m | 267 mil. € | 3 | 4 | 6/2018 | |||||||
25 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 593 m | 235 mil. € | 2 | 4 | 1/2028 | 68. | |||||
26 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 0 m | 234 mil. € | 2 | 1 | 10/2026 | ||||||
27 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 0 m | 230 mil. € | 5 | 5 | po 2040 | 49. | |||||
28 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 0 m | 227 mil. € | 4 | 4 | 2/2024 | 46. | |||||
29 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 0 m | 224 mil. € | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | 12/2025 | 87. | ||||
30 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 0 m | 222 mil. € | 4 | 3 | 11/2029 | 14. | |||||
31 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 0 m | 211 mil. € | 4 | 4 | 8/2025 | 71. | |||||
32 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 0 m | 202 mil. € | 2 | 1 | 12/2018 | ||||||
33 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 630 m | 199 mil. € | 2 | 3 | 2/2025 | 36. | |||||
34 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 0 m | 192 mil. € | 2 | 2 | 8/2032 | 12. | |||||
35 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 0 m | 191 mil. € | 3 | 3 | 10/2030 | 11. | |||||
36 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 0 m | 191 mil. € | 4 | 5 | 7/2023 | 76. | |||||
37 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 0 m | 182 mil. € | 4 | 3 | 11/2029 | 17. | |||||
38 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 1 153 m | 179 mil. € | 1 | 3 | 12/2017 | |||||||
39 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 590 m | 179 mil. € | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 3/2026 | 4. | ||||
40 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 1 385 m | 176 mil. € | 5 | 5 | 2/2028 | 79. | |||||
41 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 0 m | 173 mil. € | 2 | 3 | 8/2022 | 61. | |||||
42 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 0 m | 172 mil. € | 4 | 4 | 2/2024 | 46. | |||||
43 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 0 m | 171 mil. € | 3 | 3 | 7/2022 | ||||||
44 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 0 m | 169 mil. € | 2 | 2 | 12/2023 | 86. | |||||
45 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 0 m | 162 mil. € | 3 | 3 | 8/2032 | 13. | |||||
46 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 0 m | 161 mil. € | 4 | 5 | 4/2024 | 38. | |||||
47 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 0 m | 155 mil. € | 4 | 3 | 10/2023 | 11. | |||||
48 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 0 m | 149 mil. € | 1 | 1 | 9/2021 | ||||||
49 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 0 m | 143 mil. € | 3 | 4 | 4/2025 | 97. | |||||
50 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 0 m | 142 mil. € | 2 | 2 | 2/2018 | |||||||
51 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 0 m | 139 mil. € | 4 | 3 | 8/2032 | 13. | |||||
52 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 0 m | 136 mil. € | 4 | 3 | 8/2032 | 67. | |||||
53 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 0 m | 133 mil. € | 4 | 3 | 5/2029 | 91. | |||||
54 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 0 m | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | 6/2028 | |||||
55 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 0 m | 129 mil. € | 3 | 2 | 12/2030 | 63. | |||||
56 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 0 m | 129 mil. € | 4 | 3 | 11/2027 | 95. | |||||
57 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 0 m | 125 mil. € | 4 | 4 | 12/2025 | 92. | |||||
58 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 0 m | 124 mil. € | 3 | 3 | 5/2029 | 45. | |||||
59 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 0 m | 122 mil. € | 2 | 2 | 6/2026 | 32. | |||||
60 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 0 m | 117 mil. € | 5 | 4 | 7/2028 | 69. | |||||
61 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 0 m | 116 mil. € | 2 | 3 | 6/2026 | 28. | |||||
62 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 0 m | 112 mil. € | 2 | 4 | 7/2027 | 90. | |||||
63 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 0 m | 107 mil. € | 5 | 5 | 2/2032 | ||||||
64 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 0 m | 105 mil. € | 2 | 2 | 7/2023 | 74. | |||||
65 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 0 m | 105 mil. € | 2 | 2 | 8/2025 | 5. | |||||
66 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 0 m | 101 mil. € | 4 | 3 | 5/2029 | 80. | |||||
67 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 0 m | 100 mil. € | 4 | 3 | 2/2026 | 11. | |||||
68 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 0 m | 94 mil. € | 4 | 2 | 12/2030 | 82. | |||||
69 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 0 m | 94 mil. € | 3 | 3 | 6/2024 | 77. | |||||
70 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 0 m | 93 mil. € | 5 | 5 | 9/2028 | 89. | |||||
71 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 0 m | 92 mil. € | 4 | 2 | 11. | ||||||
72 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 0 m | 90 mil. € | 5 | 5 | 2/2032 | ||||||
73 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 0 m | 77 mil. € | 2 | 2 | 2/2025 | 35. | |||||
74 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 0 m | 73 mil. € | 5 | 4 | 2/2027 | 98. | |||||
75 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 0 m | 71 mil. € | 4 | 3 | 1/2029 | 11. | |||||
76 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 0 m | 70 mil. € | 2 | 2 | 12/2023 | 96. | |||||
77 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 0 m | 70 mil. € | 2 | 2 | 8/2017 | |||||||
78 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 0 m | 63 mil. € | 3 | 2 | 3/2028 | 16. | |||||
79 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 0 m | 60 mil. € | 5 | 5 | |||||||
80 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 0 m | 59 mil. € | 3 | 4 | 2/2025 | 48. | |||||
81 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 m | 57 mil. € | 3 | 5 | 8/2023 | ||||||
82 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 0 m | 54 mil. € | 3 | 4 | 41. | ||||||
83 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0 m | 12 mil. € | 2 | 1 | 4/2024 | ||||||
84 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 0 m | 1 | 2 | |||||||||
85 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 0 m | 1 | 2 | |||||||||
85 úsekov |
1 117,7 km |
2 - 8 |
63 383 m |
19 795 mil. € |
3,1 |
3,2 |
8/2017 - po 2040 |
3. - 98. |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku