✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
||||||||
60 úsekov |
729,1 km |
2 - 8 |
12 699 mil. € |
3,0 |
3,1 |
11/2021 - po 2040 |
7/2021 - po 2040 | |||||
1 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 2 | 3 | 4/2026 | 4/2026 (+3,7) | ||||
2 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | 9/2032 | 9/2032 (+5,6) | |||
3 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 1 | 1 | 9/2025 | 9/2025 (+4,6) | ||||
4 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 2 | 1 | 6/2030 | 6/2030 (+6,9) | ||||
5 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | 2/2033 | 2/2033 (+4,5) | |||
6 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | 6/2033 | 6/2033 (+3,3) | |||
7 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 3/2026 | 3/2026 (+4,7) | |||
8 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 2 | 2 | 10/2028 | 10/2028 (+4,1) | ||||
9 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 4 | 4 | 4/2029 | 4/2029 (+4,1) | ||||
10 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 2 | 3 | 6/2030 | 6/2030 (+3,7) | ||||
11 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 9/2032 | 9/2032 (+5,6) | |||
12 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 4 | 5 | 9/2028 | 9/2028 (+3,5) | ||||
13 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 1 | 1 | 12/2023 | 2023 (+1,0) | ||||
14 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | 11/2021 | 11/2021 (+0,4) | |||||
15 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 2/2031 | 2/2031 (+4,1) | |||
16 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 1 | 2 | 11/2021 | 11/2021 (+0,4) | |||||
17 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 2 | 1 | 10/2024 | 10/2024 (+2,6) | ||||
18 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 3 | 3 | 7/2026 | 7/2026 (+4,3) | ||||
19 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 3 | 4 | 3/2024 | 2024 (+2,8) | ||||
20 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 12/2028 | 12/2028 (+4,3) | |||
21 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 2 | 2 | 7/2026 | 7/2026 (+2,7) | ||||
22 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 4 | 3 | 5/2033 | 5/2033 (+6,1) | ||||
23 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 3 | 3 | 6/2027 | 6/2027 (+4,7) | ||||
24 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 1 | 2 | 2/2024 | 2024 (+4,0) | ||||
25 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 2 | 2 | 8/2029 | 8/2029 (+3,8) | ||||
26 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | 4/2028 | 4/2028 (+4,8) | |||
27 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 4 | 5 | 5/2029 | 5/2029 (+3,5) | ||||
28 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 10/2028 | 10/2028 (+3,2) | |||
29 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | 12/2029 | 12/2029 (+2,8) | |||
30 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 4 | 3 | 9/2032 | 9/2032 (+4,1) | ||||
31 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 2 | 2 | 11/2022 | 2021 (+1,1) | ||||
32 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 2 | 3 | 10/2028 | 10/2028 (+4,1) | ||||
33 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 5 | 5 | po 2040 | po 2040 (0,0) | ||||
34 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | 8/2028 | 8/2028 (+5,1) | |||
35 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 9/2031 | 9/2031 (+5,4) | |||
36 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 1 | 3 | 7/2023 | 2023 (+2,0) | ||||
37 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 1 | 3 | 1/2027 | 1/2027 (+4,8) | ||||
38 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 4/2027 | 4/2027 (+4,1) | |||
39 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | 1/2027 | 1/2027 (+5,0) | ||||
40 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 3 | 3 | 5/2033 | 5/2033 (+6,1) | ||||
41 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 4 | 2 | po 2040 | po 2040 (0,0) | ||||
42 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 2 | 2 | 6/2030 | 6/2030 (+3,7) | ||||
43 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 12/2029 | 12/2029 (+5,4) | |||
44 | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | 6/2026 | 6/2026 (+3,5) | |||
45 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | 10/2028 | 10/2028 (+3,5) | |||
46 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | po 2040 | po 2040 (0,0) | |||
47 | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | 2/2031 | 2/2031 (+6,9) | |||
48 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 4 | 3 | 5/2033 | 5/2033 (+6,1) | ||||
49 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 2/2032 | 2/2032 (+4,9) | |||
50 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 10/2028 | 10/2028 (+4,2) | |||
51 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | 12/2030 | 12/2030 (+4,5) | |||
52 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 2 | 2 | 6/2023 | 8/2022 (+2,2) | ||||
53 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 5 | 5 | po 2040 | po 2040 (0,0) | ||||
54 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 7/2032 | 7/2032 (+5,3) | |||
55 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 8/2026 | 8/2026 (+5,1) | |||
56 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 4 | 4 | 4/2029 | 4/2029 (+4,1) | ||||
57 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 4 | 4 | po 2040 | po 2040 (+13,9) | ||||
58 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 5 | 5 | po 2040 | po 2040 (0,0) | ||||
59 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 3 | 2 | 11/2030 | 11/2030 (+5,2) | ||||
60 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 4 | 3 | 11/2031 | 11/2031 (+4,8) | ||||
60 úsekov |
729,1 km |
2 - 8 |
12 699 mil. € |
3,0 |
3,1 |
11/2021 - po 2040 |
7/2021 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku