✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
||||||||
21 úsekov |
256,0 km |
2 - 6 |
5 955 mil. € |
3,0 |
3,3 |
3/2024 - 8/2037 |
7/2024 - 8/2037 | |||||
1 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | 9/2033 | 9/2033 (+5,8) | |||
2 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | 8/2036 | 8/2036 (+7,9) | |||
3 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | 9/2032 | 9/2032 (+5,6) | |||
4 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | 6/2033 | 6/2033 (+3,3) | |||
5 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | 8/2037 | 8/2037 (+5,9) | ||||
6 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 3 | 3 | 7/2026 | 7/2026 (+4,3) | ||||
7 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 3 | 4 | 3/2024 | 2024 (+2,8) | ||||
8 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 12/2028 | 12/2028 (+4,3) | |||
9 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 3 | 3 | 6/2027 | 6/2027 (+4,7) | ||||
10 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 3 | 3 | 6/2034 | 6/2034 (+7,0) | ||||
11 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | 12/2029 | 12/2029 (+2,8) | |||
12 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | 6/2036 | 6/2036 (+2,3) | |||
13 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 3 | 2 | 8/2034 | 8/2034 (+2,1) | ||||
14 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | 8/2036 | 8/2036 (+7,7) | |||
15 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 4/2027 | 4/2027 (+4,1) | |||
16 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 3 | 3 | 5/2033 | 5/2033 (+6,1) | ||||
17 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 12/2029 | 12/2029 (+5,4) | |||
18 | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | 2/2031 | 2/2031 (+6,9) | |||
19 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 3 | 4 | 3/2025 (0,0) | |||||
20 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 10/2028 | 10/2028 (+4,2) | |||
21 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 3 | 2 | 11/2030 | 11/2030 (+5,2) | ||||
21 úsekov |
256,0 km |
2 - 6 |
5 955 mil. € |
3,0 |
3,3 |
3/2024 - 8/2037 |
7/2024 - 8/2037 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku