✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||||
30 úsekov |
279,5 km |
2 - 4 |
27 607 m |
6 753 mil. € |
4 001 - 50 895 | 2,7 |
3,1 |
||||||||
1 | ![]() | R4 | 10,2 km | 4 | 1 917 m | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | Dobieha MPV, predpoklad podania žiadosti o stavebné povolenie v 3/2022. Zároveň sa pripravujú podklady pre súťaž na zhotoviteľa stavby. | |||||
2 | ![]() | R1 | 8,1 km | 4 | 0 m | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | Posudzujú sa výsledky porovnávacej štúdie variantov realizácie. | |||||
3 | ![]() | R2 | 6,8 km | 4 | 0 m | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | Preberacie konanie po kompletnom dodaní dokumentácie na ponuku v podrobnosti dokumentácie na realizáciu stavby. | |||||
4 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | 8 688 m | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | Aktuálne sa vypracováva Dokumentácia pre následné posúdenie vôd (termín dodania 1.Q 2022), ktorá posúdi riešenie v zmysle vodného zákona. Následne by malo pokračovať územné konanie. Odporcovia projektu z dotknutého regiónu napadli závery EIA na súde. | |||||
5 | ![]() | R2 | 6,2 km | 2 | 0 m | 105 mil. € | 5 304 | 2 | 2 | žiadna | |||||
6 | ![]() | R7 | 9,4 km | 4 | 0 m | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | žiadna | |||||
7 | ![]() | D1 | 3,8 km | 2 | 0 m | 57 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | žiadna | |||||
8 | ![]() | R1 | 2,7 km | 4 | 0 m | 155 mil. € | 16 268 | 4 | 3 | žiadna | |||||
9 | ![]() | R3 | 6,5 km | 2 | 0 m | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie. | |||||
10 | ![]() | R2 | 8,3 km | 2 | 0 m | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | žiadna | |||||
11 | ![]() | R7 | 23,5 km | 2 | 0 m | 227 mil. € | 4 | 4 | Územné konanie začaté od 7/2021. | ||||||
12 | ![]() | R7 | 14,3 km | 2 | 0 m | 172 mil. € | 4 | 4 | žiadna | ||||||
13 | ![]() | R7 | 8,4 km | 4 | 0 m | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | Územné konanie začaté od 9/2021. | |||||
14 | ![]() | R2 | 14,1 km | 2 | 4 282 m | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | žiadna | |||||
15 | ![]() | D1 | 1,1 km | 2 | 0 m | 12 mil. € | 2 | 1 | žiadna | ||||||
16 | ![]() | R4 | 8,2 km | 2 | 0 m | 94 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | žiadna | |||||
17 | ![]() | R3 | 4,9 km | 2 | 0 m | 77 mil. € | 2 | 2 | Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie. | ||||||
18 | ![]() | R3 | 8,3 km | 2 | 630 m | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie. | |||||
19 | ![]() | R2 | 16,0 km | 4 | 510 m | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | Prebieha nový proces EIA na zmenené technické riešenie, zároveň sa spracúva dokumentácia na územné rozhodnutie. | |||||
20 | ![]() | R2 | 2,7 km | 4 | 0 m | 59 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie, jej pripomienkovanie a preberanie. | |||||
21 | ![]() | R2 | 6,1 km | 4 | 0 m | 143 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | Dobieha vypracovanie dokumentácií na zmenu územného rozhodnutia a na stavebné povolenie. Ide však o plytvanie kapacitami a zdrojmi, keďže realizácia nákladného riešenia s malými prínosmi je prakticky vylúčená - podľa priorít schválených vládou v septembri 2020 je projekt až na 97. mieste zo 100 hodnotených. | |||||
22 | ![]() | D3 | 10,8 km | 4 | 0 m | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 obstaráva štúdia realizovateľnosti, a tiež sa začína nový proces EIA. Zároveň sa spracúva dokumentácia na stavebné povolenie, ktorej projektovanie je ale predčasné, keď nie je známe, ktorý variant riešenia vzíde ako optimálny z neskoro objednanej štúdie realizovateľnosti a aké podmienky pre jeho realizáciu určí ešte len začatý proces EIA. | ||||
23 | ![]() | R2 | 20,7 km | 2 | 0 m | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | žiadna | |||||
24 | ![]() | D3 | 11,2 km | 4 | 0 m | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 obstaráva štúdia realizovateľnosti, a tiež sa začína nový proces EIA. Zároveň sa už spracúva dokumentácia na stavebné povolenie, ktorej projektovanie sa však zrejme výrazne predĺži pre čakanie na závery EIA. | ||||
25 | ![]() | R4 | 4,0 km | 4 | 0 m | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | žiadna | |||||
26 | ![]() | R2 | 10,6 km | 2 | 0 m | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | žiadna | |||||
27 | ![]() | R1 | 4,6 km | 4 | 0 m | 100 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | žiadna | |||||
28 | ![]() | D3 | 4,0 km | 4 | 590 m | 179 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 začal nový proces EIA. Zároveň dobieha preberacie konanie už dodanej dokumentácie na stavebné povolenie. | ||||
29 | ![]() | D4 | 12,4 km | 4 | 10 990 m | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | Od roku 2017 prebieha proces posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA). | |||||
30 | ![]() | R2 | 18,0 km | 2 | 0 m | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | žiadna | ||||
30 úsekov |
279,5 km |
2 - 4 |
27 607 m |
6 753 mil. € |
4 001 - 50 895 | 2,7 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku