Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

Hádajte, na aké cesty Slovenská správa ciest míňa rekordných 223 miliónov eur

25. 10. 2018
Rozpočet na údržbu štátnych ciest je úbohý. Na opravy rozbitých vozoviek či chátrajúcich mostov takmer žiadny. Zato na cesty pre Jaguar dostala SSC od vlády priam luxusný balík.

Pridraho kúpená automobilka na zlom mieste

25. 10. 2018
Občania, na strategický park Nitra ste prispeli 120 eur. Štvorčlenná rodina 480 eur. Robert Fico, Viktor Stromček a spoločnosť Jaguar Land Rover vám ďakujú. Pripájajú sa aj beneficienti stámiliónových zákaziek štátneho MH Investu.

Štyri kilometre diaľnice predražili o hodnotu dvoch nových nemocníc

6. 12. 2017
Keď pôjdete úsekom D3 Žilina Strážov – Brodno, spomeňte si, že ste na najdrahšej diaľnici v strednej Európe. A to nielen pre tunel a dlhú estakádu. Štyri minúty, ktoré na nej ušetríte, neboli hlavným motívom, prečo ju stavali.

Diaľnica pri Žiline bude iba pre korčuliarov až do mája 2019

18. 11. 2017
Od júla známy víťaz tendra na meškajúci privádzač stále nemá zmluvu. Súťaž prebehla rýchlo, no NDS premárnila ďalšie mesiace – podnetom na kontrolu, ktorý nakoniec sama stiahla.

Prešovský župan klamal o zlepšení ciest v kraji

4. 11. 2017
V nevyhovujúcom stave nie je 6 % ale najmenej 32 % regionálnych ciest v kraji, ktorý Chudík vedie už 16 rokov. Presné merania dokonca ukazujú, že v kraji nevyhovuje až 45 % ciest II. triedy.

Môžu župani za meškajúce diaľnice?

29. 10. 2017
Očakávania ľudí, že vybavia peniaze na výstavbu, sú mimo reality. Napriek tomu niektorí župani mohli meškaniu naliehavo potrebných úsekov predísť. Pozrime sa na príklady, z ktorých by sa budúci župani mali poučiť.

O čom minister Érsek v odpočte pomlčal

21. 9. 2017
Minister sa pochválil, že za rok naštartoval výstavbu takmer 100 km diaľnic a rýchlociest. Reálne sa začalo stavať iba 28 km pri Košiciach, Prešove a Čadci. Iné veľké stavby meškajú, riešenia pálčivých problémov nevidno.

Diaľničné Kocúrkovo pri Žiline pokračuje, privádzač doteraz nestavajú

10. 3. 2017
Na verejnú súťaž vraj už nebol čas. Na zákulisné hry o to, či stavbu prilepia dodatkom k inej stavbe Doprastavu alebo Dúhe, je zjavne času dosť. Stavať sa tak bude aj drahšie – aj neskoro.

K diaľnici pri Žiline neobstarali privádzač, dočasne skončí v poli

21. 10. 2016
Úsek D1 pri Žiline za vyše 400 miliónov eur sa po dokončení na jeseň 2018 pravdepodobne odovzdá do užívania strážnej službe. V lepšom prípade naň pustia korčuliarov.

Branisko má preťažiť doprava, ktorú si NDS vymyslela

16. 8. 2016
Diaľničiari nechtiac prezradili, ako zdôvodňujú naliehavosť veľkých projektov tam, kde ich reálne netreba. Nafukovaním prognózovanej dopravy.

NDS opäť predražuje diaľnice. Vyhodí za dve stavby 100 miliónov navyše?

20. 6. 2016
Národná diaľničná spoločnosť pri najväčších zákazkách obmedzila súťaž a hrozí, že ich výrazne preplatí. O sumu, za akú sa dá postaviť 10 – 15 km rýchlociest R2 či R3 alebo opraviť 500 km ciest I. triedy.

Prečo je ponuka za obchvat oveľa nižšia oproti predpokladom

14. 12. 2015
Za obchvat sme mali platiť cez štyri miliardy a nakoniec to možno bude menej ako dve. To je určite dobrá správa. Stačí ale na to, aby bol projekt dobrým riešením pre Slovensko?

Ministerstvo o PPP diaľnici opäť zavádza

24. 7. 2015
Vláda stavia výhodnosť PPP projektu D4/R7 na nereálnom predpoklade, že zdroje z fondov EÚ od roku 2020 vyschnú a prepadnú sa aj zdroje zo štátneho rozpočtu. Aby sa PPP projekt javil ako výhodnejší, dostal náskok 7 rokov.